Costa Rica - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Bob&Trix - WaarBenJij.nu Costa Rica - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Bob&Trix - WaarBenJij.nu

Costa Rica

Door: Bob en Trix

Blijf op de hoogte en volg Bob&Trix

22 Maart 2016 | Panama, Panama-stad

Na heerlijke dagen op Bocas del Toro, een eilandengroep in Panama, zijn we een week geleden de grens met Costa Rica letterlijk overgewandeld.
Dat ging vlot met wat stempels en daarna bracht een busje ons naar Puerto Viejo aan de Caribische kust.
Een echt "rasta" dorp waar je de hele dag Bob Marley hoort en de sfeer ongelooflijk relaxed is. We balen als we ons hostel ziet. Een gedeelde badkamer en toilet met 13 mensen. Vanaf 5 uur permanent bezet en dat is niet lekker als je al een aantal dagen darmproblemen hebt zoals Trix had.
We besluiten dan maar dubbel te betalen en gaan op een zoek naar een lekker hostel en dat vinden we 4 dagen lang.
Tom gaat zijn eigen gang want hijkomt weer een leuke duitse dame tegen uit Boquete. Ze "chillen" en surfen.
We brengen de dagen fietsend, op het strand en luierend door.
In Cahuita National park maken we een schitterende trekking.
We bezoeken een opvangcentrum voor "jungle dieren, en in de botanische tuin zien we de felrode pijlstaartkikker. De kikker van Freek Vonk en die zag er maar een!
Verder zien Bob en Tom een 11/2 meter lange slang, sloths ( luiaards) en bomen vol met apen. puerto Viejo is een heerlijk dorp en we blijven er 5 dagen.
Het eten is overal heerlijk en opvallend is dat, in tegenstelling tot Panama, hier een overvloed aan fruit is dus we eten borden vol papaya, mango, meloen en ananas.
Zaterdag hebben we een shuttle genomen naar NationalPark Tortoquero iets zuidelijker. Na een rit van 2 uur en 3 uur met de boot door de jungle arriveren we bij ons hostel aan het water in een klein dorp. Een droomplek. De volgende ochtend stappen we om half 6 in een electrisch bootje en toeren 3 uur door de jungle en zien apen, een kaaiman, papagaaien en luiaards. Een schitterende tocht met als achtergrond geluid veel vogels en het enorme geluid van brullende apen die hun territorium verdedigen.
Smiddags make we nog een korte trekking en ervaren we weer hoe belangrijk een gids is. Die mensen zien alles en maken ons attent op 2 gifslangetjes van 20 cm. Trix loopt daarna verder over het strand!
Maandag zijn we vertrokken naar La Fortuna in het binnenland aan de voet van de grootste,nog actieve vulkaan van Costa Rica . Eerst weer een tocht van 2 uur met de boot en dan nog 4 uur met een busje.
Onderweg maakt de chauffeur ons attent op een boom vol met leguanen. Echt ongelooflijk!
We begrijpen wel waarom het deze dagen zo moeilijk is om een hostel te vinden. Het is bijna pasen en heel Amerika heeft vrij!
Nou ze zijn nadrukkelijk aanwezig.
Tom gaat ook regelmatig zijn eigen gang. We slapen veel in hostels en hij ontmoet ook veel mensen en gaat daarmee savonds vaak op stap. Pa en ma zijn gewoon moe na een dag op pad:-)
Het gaat ontzettend goed het reizen met ons drieen en we hebben veel plezier.
De Ticos, (Costaricanen) zijn, net als de Panamezen, enorm aardig en behulpzaam.
Dit is echt een heel verschil met Azie en Afrika waar je toch vaak het gevoel hebt dat mensen geld van je willen.
Het zijn ook hele schone landen en er zijn nauweljiks zwervers.
Het verkeer rijdt normaal en afspraak is afspraak en op tijd is ook op tijd,
Maar bovenal is het wat natuur betreft fenominaal en we hopen de komend weken nog veel moois te zien.
Eerst gaan we morgen de vulkaan en de warmwaterbronnen met een bezoek vereren.
Je ziet, we zijn lekker aktief en ondernemen elke dag wel wat ondanks de verzengende hitte.
Aan de kust was het echt bloedheet, hier in de bergen is het wat aangenamenr

• 22 Maart 2016 - 08:01

Annelies Van Brussel:

Hoi zus, zwager en neef,
    Opnieuw een prachtig reisverhaal, jullie maken steeds weer bijzondere dingen mee.
    Geniet nog lekker met z'n drietjes. De tijd vliegt om.
    liefs anneliies

• 22 Maart 2016 - 09:18

Marjoleine Stol:

Wat een leuk verslag van jullie belevenissen!
    Vind dat jullie idd behoorlijk actief zijn hoor ouwetjes!
    Wij hebben hier ook een internationale Pasen. Kuhn Add, de botenbouw coördinator uit Thailand komt naar Nederland met zijn kakelverse vriendin. Zij logeren bij ons en moeten dus geëntertaind worden. Dat wordt Giethoorn, tulipfields , Amsterdam, Rotterdam.

• 22 Maart 2016 - 17:39

Erica:

wat klinkt dit allemaal heerlijk.Blijf genieten hier mis je niks.

• 23 Maart 2016 - 12:00

T.H.W.van Brussel- Bakker:

Om jaloers op te worden.Wat een prachtige reis maken jullie. Hier is het nog steeds somber en koud. Verder alles goed. Dikke kus, Oma/mamma

• 23 Maart 2016 - 15:25

Harm-Jan:

Jongelui, dat klinkt allemaal fantastisch. Ga zo door en blijf lekker genieten.
    Wij hebben gisteren een poes uit het weiland zien komen en een hond door de straat zien lopen, niet echt spannend. Ook weinig Duitse of andere dames gespot-:)

• 29 Maart 2016 - 22:47

Died En Jet:

Wij nu op Curacao, ook zon en gezellig met ons 3-tjes maar alles dor en droog, prachtige zee, wel leguanen en veel feestend jeugd maar we genieten volop