Costa Rica en Nigaraqua - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Bob&Trix - WaarBenJij.nu Costa Rica en Nigaraqua - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Bob&Trix - WaarBenJij.nu

Costa Rica en Nigaraqua

Door: Trix

Blijf op de hoogte en volg Bob&Trix

05 April 2016 | Panama, Panama-stad

Al twee keer had ik een verslag geschreven en twee keer is het verdwenen dus nu een laatste poging.
Ik ben vanmorgen weer in Nederland gearriveerd na wat tranen bij het afscheid.
In Costa Rica zijn we een aantal dagen in Monteverde, het tropisch nevelwoud, geweest. Onbeschrijvelijk mooi!
We hebben er een prachtige wandeling over grote hangbruggen gemaakt en een super ervaring gehad met de Canopytoer.
Je wordt in een corset gehezen en geketend en met behulp van begeleiders, die je iedere keer vastketenen en je opvangen op kleine platforms, zweef je aan een lijn dwars door het oerwoud van platform naar platform.
Bob heeft hier zeker zijn hoogtevrees overwonnen en Trix zeilde vlak langs een aap!

Daarna zijn we 'snachts om half 5 op de chickenbus gestapt en met wat overstappen, zijn we Nicaragua binnengewandeld.
Een chickenbus is een prachtig beschilderde bus voor lokaal vervoer en een ware belevenis.
Hij zit meestal overvol, stopt continu en er gaat van alles mee in de bus. Het kost geen drol en voor een ritje van een uur betaal je 28 cent!!!

Was in Costa Rica alles heel groen, en schoon, in Nicaraqua ligt overal troep langs de weg en is alles dor en verdroogd.
Maar ook hier zijn de mensen ongelooflijk aardig maar heerst er zichtbaar meer armoede en zijn er bedelaars.
Opvallend is wel dat de hoofdwegen allemaal geasfalteerd zijn i.t.t. Costa Rica, waar de wegen ronduit slecht zijn.

In Nigaragua gaan we naar Juan del Sur, een partydorp waar Tom twee dagen gaat feesten.
Omdat het Pasen is. is er geen slaapplaats te vinden, maar dankzij een kennis van Tom, die hier woont, kunnen we het huisje van een Canadese surfleraar twee dagen huren.
Hij heeft, volgens zijn app, een "amazing swimmingpool.
We moeten hard lachen want onze badkuip is net zo groot maar het voldoet prima en we genieten in dit huisje in de bergen compleet met twee honden, een kat en een kakkerlak in de kledingtas van Trix.
en niet te vergeten de hangmat, waar we aan verslaafd zijn geraakt.

Als Tom uitgefeest is, vertrekken we naar het vulkaaneiland Ometepe.
We huren er een dag motoren maar de grootste klapper komt tijdens het ontbijt als Tom bericht krijgt dat hij is aangenomen voor zijn master in Zweden.
Hij komt dus in juli thuis en vertrekt dan weer voor een jaar!
We zijn superblij en trots op hem en hebben gelukkig weer een vakantieuitje in zicht :-)

Na Imotepe gaan we een paar dagen naar Granda en we sluiten onze gezamenlijke reis af met een weekend Laguna di Apoya.
Een paradijs op aarde.

En ja dan is het zover.
Om 4 uur zondagnacht wordt Trix op het vliegtuig gezet en verrtekken Bob en Tom richting Honduras en Guatamala.
Half mei komt Bob terug en gaat Tom alleen verder naar Colombia en Equador.

Wat hebben we een ongelooflijke tijd achter de rug.
Twee jaar geleden hadden we die geweldige reis met Mark naar Oeganda en Ruwanda en nu Midden- Amerika met Tom.
Een rijkdom om dit met je kinderen te kunnen en mogen doen, dat beseffen we maar al te goed!!

Of er nog een verslag volgt is nu afhankelijk van de mannen maar ik kijk terug op een geweldige tijd en heb dikke heimwee!

• 05 April 2016 - 19:47

Erica:

geweldig verhaal en heerlijke tijd zo te lezen. En harte met de studieplek voor Tom in Zweden. Volgende week gaan wij op vakantie. Daarna maar afspreken. Sterkte in je uppie.

• 05 April 2016 - 20:06

Marjoleine Stol:

Heerlijk verhaal Trix! Krijg zin in die landen. En slingeren langs een aap

• 06 April 2016 - 16:37

Mark:

Leuk verslag mam!
    Hier lijkt het soms ook een tropisch regenwoud, vooral dat vele regenen dan...

• 07 April 2016 - 17:36

Harm-Jan:

Welkom thuis Trixie, we gaan het gezellig voor je maken. Wat fijn dat Tom is toegelaten voor zijn mastersstudie. Gefeliciteerd! Wordt wel een vakantie erg dicht bij huis (voor jullie doen-:))

• 08 April 2016 - 16:48

Joep & Femie Van Asten:

Wat een heerlijk verhaal Trix. Inderdaad wat een kado dat julllie dit met je kinderen mogen meemaken. Komt jullie oook echt toe hoor. dat menen wij oprecht. Enig gezin!!!! Fantastisch dat Tom is toegelaten voor zijn masterstudie in Zweden. We zien elkaar snel als Bob ook weer terug is in NL. Besitos vanuit een heerlijk zonnig Spanje.